استفاده از نرم افزارهای مجازی ساز VMWare در کنار تنوع سخت افزاری (SATA-SAS- SSD) حداکثر حق انتخاب ممکن را به مشترکین خواهد داد تا مناسب ترین VPS را در دیتاسنترهای امریکا و اروپا برای خود برگزینند.


استقبال از سرورهای مجازی به علت ارزان تر بودن آن ها نسبت به سرورهای اختصاصی و همچنین امنیت و نگه داری آن می باشد که برعهده شرکت ارائه دهنده میباشد.


سرور مجازی همانند یک سرور فیزیکی دارای منابع سخت افزاری است و مطمئناً هرچه منابع بیشتر باشد ، سرعت نیز بیشتر خواهد بود.


اما نکته مهم دیگری که وجود دارد ، نوع تنظیمات و پیکربندی مجازی سازی است که یک شرکت ارائه دهنده سرویس انجام می‌دهد.


اگر در نظر دارید از مزایایی مانند نصب نرم افزار ویندوزی ، استفاده از سرعت و پهنای باند بالای اینترنت ، استفاده از سرویس‌های ویندوز سرور ، سیستم کار با بانک های اینترنتی ، ریموت دسکتاپ و ... استفاده کنید ، مطمئناً بهترین انتخاب استفاده از یک سرور مجازی ویندوز است.


در هنگام خرید سرور های مجازی و بررسی سرعت و کیفیت سرور می توانید از صحت انتخاب خود تا حدودی اطمینان پیدا کنید، با این حال موردی که نباید ناگفته بماند اهمیت بالای کیفیت و منابع اختصاصی در سرور های مجازی می باشد، ممکن است منابعی یکسان در یک مجازی ساز بین 20 سرور و در مجازی سازی دیگر بین 8 سرور به اشتراک گذاشته شده باشد که به شدت روی کیفیت و قیمت سرور های مجازی تاثیر گذار خواهد بود. این مورد نشان دهنده اهمیت در انتخاب سرویس دهنده مناسب می باشد.